O strategie de marketing foarte bine pusa la punct aduce rezultate vizibile intr-un timp mai scurt, cu mai putin efort.
Cele mai bune strategii de marketing sunt realizate de specialistii de marketing, insa si antreprenorii dedicati ai companiilor la inceput de drum, pot contura o strategie buna. Este nevoie doar de putin timp liber, rabdare si un scop bine stabilit in minte in ceea ce priveste planul de dezvoltare al afacerii.
In acest ghid, vom impartasi cateva sfaturi pentru cei care isi doresc sa isi construiasca si sa aiba control asupra strategiei lor de marketing.
Am citit recent ca etimologia cuvantului strategie vine din greaca veche si inseamna Arta Comandantului , adica planul sau de actiune pe termen lung in razboi.
Semnificatia nu e cu mult diferita nici in lumea intreprinderilor. Practic, strategia noastra de marketing, e mai mult sau mai putin, un Plan de Razboi. Asadar, tu esti comandantul!
Strategia de marketing intra in joc dupa ce evaluezi nivelul la care compania ta se afla pentru a explica modul in care iti atingi obiectivele de marketing.
Majoritatea persoanelor cand spun strategie de marketing se gandesc la activitatea din social media sau activitatea vizibila, cum ar fi reclamele, blogurile, afise, seo, email marketing etc.
In realitate, o strategie de marketing nu se rezuma doar la tactici de marketing. Acestea sunt stabilite in urma construirii strategiei de marketing si depind de mai multe aspecte, printre care:
Aici e simplu. Putem intra in detalii si sa cream cate o strategie de marketing pentru fiecare canal sau platforma. Desi se denumesc diferit, in esenta trebuie sa se bazeze pe acelasi tip de informatii.
Uite, sigur ai auzit de următoarele tipuri de strategii:
Pentru a incepe o strategie de marketing trebuie sa aloci o perioada de timp pentru cercetare si planificare.
Nu sari si nu grabi aceasta etapa. Deschide un fisier word si incepe sa scrii, sa stergi si sa scrii din nou despre:
O strategie de marketing se bazează pe mixul de marketing, creat la randul sau in functie de elementele descrise mai sus.
Mixul de marketing este cunoscut drept 4P sau 7P, in functie de produsele, respectiv serviciile oferite. Acesta trebuie sa contina raspunsuri la urmatoarele tipuri de intrebari:
Mixul de marketing este cu adevarat pilonul pe care se construieste orice strategie. E important de mentionat ca mixul de marketing este unic pentru produsele si clientii tai si nu se poate imprumuta de la o companie la alta. In plus, mixul se poate modifica in functie de evolutia nevoilor si dorintelor clientilor.
Documentul pe care il vei crea va fi plasa ta de siguranta atunci cand vei avea impresia ca esti luat pe sus de ceilalti actori de pe piata. Urmarind scopurile si planul de actiune vei sti ca esti pe drumul cel bun si actionezi in baza unor argumente fondate.
Daca lucrurile inca par amestecate si nu stii de unde sa incepi sau ai orice intrebare suplimentara, asteptam mesajele tale la office@asevera.ro