Cum să vinzi pe Instagram

[Ghid] Cum să vinzi pe Instagram fără reclame

 

Există vreun antreprenor care să spună că are prea mulți clienți? Probabil – deși nu ar trebui. Dar, pentru restul antreprenorilor, există din fericire, o funcționalitate a Instagramului care poate veni în ajutor – Instagram Shop. În acest articol vei învăța cum să vinzi pe Instagram fără reclame și cum să îți crești numărul de clienți.

De ce sa îți creezi un magazin online pe Instagram?

Deși Instagram Shop există pentru conturile business de ceva vreme, multe dintre conturile pe care le-am vizitat noi (adică toate), nu au încă un magazin online! 

 

Motivele pentru care ar trebui sa iti faci unul, sunt simple: 

  1. Îți prezinți catalogul de produse direct din platformă (vei avea un buton special sub informațiile din bio, care va directiona vizitatorii către magazinul tău de pe Instagram)
  2. Vei atrage clienți noi (un nou canal de expunere, o nouă sursă pentru clienți)
  3. Vei obține vizibilitate în secțiunea Instagram Shop din meniul principal. (Deci, un buton în plus prin care un utilizator te poate găsi) 
  4. Vei putea ajunge pe prima pagină în Instagram Shop în funcție de similaritatea între produsele tale și a celor cu care utilizatorii au interacționat până acum (Funcționează practic, ca un filtru de clienți. Îi atragi doar pe cei deja interesați de domeniul tău)
  5. Creezi o experiență plăcută pentru clienții tăi. 

Cum sa îți creezi un magazin online pe Instagram?

Voi prezenta mai întâi etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru crearea magazinului online, iar apoi voi intra în detalii cu exemple pentru fiecare pas în parte. 

  1. Verifică eligibilitatea afacerii.
  2. Convertește contul tău personal la un Business Account sau Creator Account
  3. Asociază pagina ta de Facebook
  4. Asociază un catalog de produse
  5. Trimite contul spre verificare din partea Instagram
  6. Activează funcția Shopping

Pasul 1. Verifică eligibilitatea afacerii

Mai întâi, verifică dacă afacerea ta se află într-o piață pe care Instagram o consideră eligibilă. România este printre piețele incluse pe listă, dar dacă te afli cumva în altă locație, Instagram a creat o listă cu aceste piețe, pe care o poți consulta.


Citește și asigură-te că afacerea ta respectă acordul pentru comercianți și cerințele de eligibilitate pentru comerț. Dacă nu respectă condițiile, atunci nu vei putea parcurge oricum etapele pentru configurarea magazinului. Una dintre condițiile care ar putea să te împiedice este activitatea scăzută pe profil, dacă abia ți-ai creat contul. 


Un ultim pas este să te asiguri că ai un website de ecommerce, unde utilizatorul poate finaliza achiziția produselor. Deocamdată, produsele se pot achiziționa direct din platformă doar în SUA.

Pasul 2. Convertește contul tău personal la un Business sau Creator Account

Dacă nu ai deja un cont Business, atunci află că este un pas care implică un simplu buton. 

Din profilul tau apasa pe Edit Profile, apoi urmează pașii din categoria Switch to Professional account. 

Pasul 3. Asociază Pagina ta de Facebook

E necesară doar Pagina de Facebook, nu și un magazin online pe Facebook. 

  1. Selectează Editează profilul din contul de Instagram (din meniul principal, sub bio)
  2. Selectează Pagină care se află sub secțiunea Informații publice despre afacere
  3. Alege Pagina de Facebook pe care vrei să o conectezi
Cum să vinzi pe Instagram

Pasul 4. Asociază un catalog de produse

Catalogul de produse conține informații despre lista de produse, inventarul și descrierea acestora.

Poți alege între două variante pentru a încărca catalogul de produse:

  1. Catalogue Manager (creezi catalogul de la zero, în Business Manager)
  2. Folosind o platformă de comerț parteneră (unele platforme oferă integrare cu Facebook și poți importa articolele într-un catalog Facebook; ex: Shopify, BigCommerce, WooCommerce etc.)

Pasul 5. Trimite contul tău spre verificare

Odată ce ai terminat toți pașii de mai sus, rămâne doar ca Instagram să îți aprobe contul – e corect, până la urmă vei vinde pe platforma lor. 

  1. Mergi în Setări 
  2. Înscrie-te la funcția Shopping 
  3. Urmează toți pașii și trimite spre verificare

Pasul 6. Activează funcția Shopping

Această funcție va apărea în secțiunea de Setări, doar după ce profilul tău a fost analizat și aprobat. Dacă butonul Cumpărături nu a apărut încă. Înseamnă că profilul tău nu a fost aprobat deocamdată. 

  1. Deschide Setări
  2. Selectează Afacere, apoi alege Cumpărături
  3. Alege catalogul de produse pe care l-ai creat mai devreme
  4. Finalizează pașii.

Odată ce magazinul tău online a prins viață, vei avea un buton pe profilul principal Vizitează magazinul pe care utilizatorii îl vor folosi pentru a accesa magazinul tau. 


În plus, produsele tale vor putea fi etichetate și de tine și de alte persoane în postările din flux, în Povești, IGTV, Reels, Live Broadcasts. Instagram Shop deschide multe oportunități pentru atragerea noilor clienți, însă contează strategia de conținut pe care o folosești. 


Sperăm că te-am ajutat, dar dacă crearea unui magazin online îți dă bătăi de cap, atunci da-ne un buzz și venim în ajutor.