Există vreun antreprenor care să spună că are prea mulți clienți? Probabil – deși nu ar trebui. Dar, pentru restul antreprenorilor, există din fericire, o funcționalitate a Instagramului care poate veni în ajutor – Instagram Shop. În acest articol vei învăța cum să vinzi pe Instagram fără reclame și cum să îți crești numărul de clienți.
Deși Instagram Shop există pentru conturile business de ceva vreme, multe dintre conturile pe care le-am vizitat noi (adică toate), nu au încă un magazin online!
Motivele pentru care ar trebui sa iti faci unul, sunt simple:
Voi prezenta mai întâi etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru crearea magazinului online, iar apoi voi intra în detalii cu exemple pentru fiecare pas în parte.
Mai întâi, verifică dacă afacerea ta se află într-o piață pe care Instagram o consideră eligibilă. România este printre piețele incluse pe listă, dar dacă te afli cumva în altă locație, Instagram a creat o listă cu aceste piețe, pe care o poți consulta.
Citește și asigură-te că afacerea ta respectă acordul pentru comercianți și cerințele de eligibilitate pentru comerț. Dacă nu respectă condițiile, atunci nu vei putea parcurge oricum etapele pentru configurarea magazinului. Una dintre condițiile care ar putea să te împiedice este activitatea scăzută pe profil, dacă abia ți-ai creat contul.
Un ultim pas este să te asiguri că ai un website de ecommerce, unde utilizatorul poate finaliza achiziția produselor. Deocamdată, produsele se pot achiziționa direct din platformă doar în SUA.
Dacă nu ai deja un cont Business, atunci află că este un pas care implică un simplu buton.
Din profilul tau apasa pe Edit Profile, apoi urmează pașii din categoria Switch to Professional account.
Catalogul de produse conține informații despre lista de produse, inventarul și descrierea acestora.
Poți alege între două variante pentru a încărca catalogul de produse:
Odată ce ai terminat toți pașii de mai sus, rămâne doar ca Instagram să îți aprobe contul – e corect, până la urmă vei vinde pe platforma lor.
Această funcție va apărea în secțiunea de Setări, doar după ce profilul tău a fost analizat și aprobat. Dacă butonul Cumpărături nu a apărut încă. Înseamnă că profilul tău nu a fost aprobat deocamdată.
Odată ce magazinul tău online a prins viață, vei avea un buton pe profilul principal Vizitează magazinul pe care utilizatorii îl vor folosi pentru a accesa magazinul tau.
În plus, produsele tale vor putea fi etichetate și de tine și de alte persoane în postările din flux, în Povești, IGTV, Reels, Live Broadcasts. Instagram Shop deschide multe oportunități pentru atragerea noilor clienți, însă contează strategia de conținut pe care o folosești.
Sperăm că te-am ajutat, dar dacă crearea unui magazin online îți dă bătăi de cap, atunci da-ne un buzz și venim în ajutor.